de ondernemende vrouw conversieverhoger chatbericht

Jaren geleden wilde ik bij een Italiaanse website een product bestellen. Ik bezocht de webwinkel en direct kwam er een pop-up met een aardig bericht dat ik een vraag kon stellen. Omdat mijn Italiaans niet zo goed is, stuurde ik in het Engels een bericht via het chatvenster terug. Direct daarna kreeg ik het juiste antwoord en bestelde ik de artikelen. Wow, dat werkte mooi en ik wilde dit ook op onze websites Zomerzoen en KusTerug toepassen.

de ondernemende vrouw conversieverhoger chatbericht

conversieverhoging via chat

Wij gebruiken al die tijd de chatfunctie van Zopim en dan de versie die USD 14 per maand kost. Deze installeer je heel gemakkelijk zelf en lukt dat niet dan kunnen we jou hier altijd bij helpen.

Wat is er nu zo fijn aan Zopim chat zul je je afvragen? Als een klant een chatvraag heeft, komt deze binnen op mijn Macbook of op mijn telefoon. Je kunt hiervoor uit diverse geluiden kiezen. Ik zie welk pad de klant bewandeld heeft op onze website. Hierdoor kun je de klant heel gericht adviseren over de aankoop van een product. Daarnaast kan ik de klant ook heel gemakkelijk een link sturen om even een product te bekijken. Een product dat beter bij de klant past waardoor hij of zij uiteindelijk blijer zal zijn met de aankoop. Maar ook kan ik zien hoe vaak de klant de website al bezocht heeft. Al ik zie dat er al 6 eerdere bezoeken gedaan zijn dan weet ik namelijk dat de klant wel heel erg geïnteresseerd is om een product bij ons te kopen.

tips om je conversie via een chat te verhogen

Je kunt bij Zopim ook een flow instellen. Op het moment dat het bij ons heel erg druk is, zoals vandaag bijvoorbeeld omdat we een showroommodel van een kinderbed aanbieden, krijgen na een aantal seconden in de wacht te hebben gestaan, een automatisch bericht dat het erg druk is maar dat ze ons ook een what’s app mogen sturen op telefoonnummer … Op deze manier krijgt een klant nooit het idee dat zijn vraag niet doorkomt. Een andere flow die we automatisch ingesteld hebben is als een klant 5 of meer bezoeken op onze website heeft gebracht en 10 seconden moet wachten. Deze klant krijgt dan een kortingscode toegestuurd met een aardig berichtje dat we het vervelend vinden dat hij moet wachten om zijn vraag beantwoord te krijgen.

Oh ja dat vergat ik nog bijna te noemen. Het aantal telefoontjes met onze klantenservice is sinds de invoering van de chat met bijna 70% afgenomen.

Klanten voor wie ik de chat inzet, geef ik altijd als tip mee dat een chat beantwoord moet worden met een glimlach. Blijf altijd vriendelijk. Een klant voelt dit namelijk en zal uiteindelijk een blij gevoel overhouden aan het chatgesprek. Dit leidt tot een hogere conversie.

2 antwoorden
  1. Angeliek Nelissen
    Angeliek Nelissen zegt:

    Graag gedaan Helen. Aanstaande dinsdag deel ik de tips hoe je meer bereik op Facebook krijgt.

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.