hoe kom ik hoger in Google

Hoe kom ik bovenaan in Google

Wekelijks vragen mijn klanten mij: “hoe kom ik bovenaan in Google“. De Ondernemende Vrouw blogt heel veel en wil natuurlijk met haar blogartikelen bovenaan in Google komen. Maar ook is het fijn als potentiële klanten mijn cursussen goed kunnen vinden in Google. Ik ga je uitleggen hoe je een goed artikel schrijft volgens de SEO-regels. Ik ga als voorbeeld mijn training Meer resultaat uit Facebook en Instagram nemen. Google deze maar eens en kijk op welke plek ik sta. Trouwens, ik schrijf dit artikel voor WordPress. Dat is het platform waar ik mee werk.

We gaan starten:

Je hebt je zoekwoord bepaald waarmee je de tekst gaat schrijven. Ik ben fan van long tail zoekwoorden, dat gaat komende jaren de trend worden mijns inziens. Ik nam dus Meer resultaat uit Facebook en Instagram.

  1. In de titel vermeld je je zoekwoord
  2. Je vult de permalink (slug in) en ook daar vermeld je het zoekwoord
  3. Dan start je met een H1 kop en je zet daar ook je exacte zoekwoord in.
  4. Daarna ga je tekst opmaken en deze verdeel je in hoofdstukken. Elk volgend hoofdstuk noem je een H2.
  5. In het artikel vermeld je nog 1 of 2 keer het zoekwoord. Afhankelijk van de lengte.
  6. Zorg dat je artikel minimaal 300 woorden heeft. Beter nog is een wat langer artikel.
  7. Google vindt het fijn als jij je zoekwoord vet drukt.
  8. Je sluit het artikel af met het zoekwoord in de laatste alinea.
  9. Dan gaan we door naar de Snippet.
  10. De SEO-titel begin je met je zoekwoord. Daarna zet je daar in hoofdletters je bedrijfsnaam bij.
  11. De slug wordt automatisch ingevuld.
  12. De Meta description begin je met je zoekwoord aangevuld met extra info. Zet er bv. eens je emailadres in of je mobiele nummer zodat potentiële klanten je kunnen bellen of appen.
  13. Focus zoekwoord (keyphrase): hier vul je ook je zoekwoord in
  14. Dan bekijk ik nog welke 2 uitgaande links die ik in het artikel kan plaatsen.
  15. Ik werd altijd in een rondje zodat ik niks vergeet. Ik werk van bovenaan de pagina naar beneden en dan van rechtsonder naar rechtsboven.
  16. Uitgelichte afbeelding: je slaat een foto op met exact dezelfde zoekwoordterm die je voor dit artikel gebruikt
  17. Je gaat een afbeelding uploaden en kiest de afbeelding die je net opgeslagen hebt.
  18. De hoogste afmeting zet je op 800. De andere afmeting in verhouding.
  19. Je vult titel, alt tekst en omschrijving in met je zoekwoord
  20. Je kiest een categorie
  21. En dan komt het belangrijke moment. Het stoplicht van Yoast. Ik lees overal dat SEO-guru’s zeggen dat je niet op Yoast moet vertrouwen. Dat het niets doet. Ik vind Yoast geweldig. Yoast vertelt mij nl. of ik iets vergeten ben.
  22. Ik zet de zoekwoorden in een lijst op mijn drive. Elke laatste donderdag van de maand kijk ik naar mijn posities. Ben ik gezakt dan ga ik het artikel aanpassen of herschrijven met nieuwe zoekwoorden. Zorg wel altijd dat je jezelf incognito googled.

Trainingen van De Ondernemende Vrouw

De Ondernemende Vrouw is Social Media Expert en heeft 15 jaar ondernemerservaring. Wil je weten welke training je kunt volgen bij De Ondernemende Vrouw? Klik dan hier.

Startende ondernemer

Ben jij een startende ondernemer en duizelt het jou bij alles wat je moet doen om ondernemer te zijn? Ben jij op zoek naar iemand die met jou een strategie uit gaat stippelen en die jouw stok achter de deur is om jouw doelen te halen? Ik help je graag. Stuur me een email info@deondernemendevrouw.nl.

Volg je mij al op Pinterest? En op Instagram?

Heb jij nog een goede tip over hoe kom ik bovenaan in Google? Laat hieronder een reactie achter.

 

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.