De grote winnaar Facebook of Instagram

De grote winnaar Facebook of Instagram

In januari 2019 was het zover. Iedereen keek koortsachtig uit naar de cijfers van het laatste kwartaal van 2018 en de voorspellingen voor 2019. De grote winnaar Facebook of Instagram zou blijken uit de cijfers die in januari openbaar worden.

 

Facebook

In 2018 had Facebook het lastig mede door de schandalen die opdoken en waar de eigenaar van Facebook Mark Zuckerberg zelf opheldering over mocht geven. Mark is niet zo vaak te vinden in de media maar hij voelde wel dat hij deze keer zelf zijn gezicht moest laten zien aan de pers. Elke week werd ik wel gevraagd of het Facebookgebruik in Nederland ver terug zou gaan lopen. Of dat het überhaupt nog zinvol was om te investeren in je Facebookpagina en dagelijks berichten daar te posten.

Lees meer: wil jij GRATIS tips voor jouw Facebookpagina? Klik hier

 

Instagram

We wisten al langer dat Instagram een grote social media groei liet zien afgelopen tijd. Waar Instagram “vroeger” draaide om prachtig opgemaakte mensen en droominterieurs is het nu een platform geworden waar je mag laten zien wie jij zelf bent. En dat mag ook met een pluk haar die net even verkeerd zit. De Instagram stories zijn razend populair. Navraag bij mijn doelgroep leert dat ze vaker de stories bekijken dan de Insta feed. Om te groeien is het nodig om zowel in de stories als op de feed actief te zijn.

Lees meer: meer omzet op Instagram. Klik hier

 

Waar kun je in 2019 het beste op inzetten?

De cijfers laten zien dat Facebook nog steeds mateloos populair is. Omzet uit Facebook halen is met een goede strategie iets gemakkelijker dan omzet uit Instagram. Een goede strategie is bij beide kanalen wel essentieel om er omzet uit te halen. Een aantal feiten:

  1. Het Facebookgebruik is in 2018 iets gedaald maar Facebook heeft nog altijd het grootste aantal fans.
  2. De wat oudere doelgroep zit op Facebook. Dat is niet erg want… deze doelgroep heeft én tijd én geld en koopt gemiddeld 3 keer per maand iets via Facebook.
  3. Op Instagram hoeven de foto’s niet meer perfect te zijn dus benut deze kans volop.
  4. Instagram is de grootste groeier in 2018 maar het zal nog wel een hele tijd duren voordat ze zo groot zijn dan Facebook nu is.

De grote winnaar Facebook of Instagram

Conclusie

Blijf Facebook vooral inzetten voor jouw bedrijf. Er zijn nog altijd talloze mensen die jouw berichten daar zien en het is nog steeds een heel goed omzetkanaal. Ben je nog niet actief op Instagram, begin daar dan nu mee. Een goede Instagramstrategie hoort gewoon bij de marketing van jouw bedrijf. Wil je graag leren hoe je goed posts kunt plaatsen op Instagram en Facebook? Ik geef maandelijks trainingen waarbij ik je echt alles vertel over deze social media kanalen. En als ik zie dat daar elders € 495 voor gevraagd wordt, is het bij mij een koopje. Zonder gekheid. Ik heb zelf 170.000 likes op Facebook en groeide in een paar weken van 0 naar 5.000 volgers op Instagram. Ik leer je geen blablabla maar je gaat echt met gebruikerstips naar huis. Voor de Facebooktraining neem ik je aan de hand en leer je alles over het algoritme maar we maken ook samen content voor het komende jaar.

 

Trainingen van De Ondernemende Vrouw

De Ondernemende Vrouw is Social Media Expert en heeft 15 jaar ondernemerservaring. Wil je weten welke training je kunt volgen bij De Ondernemende Vrouw? Klik dan hier.

 

MIJN FACEBOOKGROEP!

Vergeet niet om je aan te melden voor mijn Facebookgroep.

Durftevragen aan de ondernemende vrouw is dé groep waar je GRATIS tips krijgt

voor je Facebook-, Instagram- of Pinterestpagina. Klik hier om je aan te melden. 

Luister hier naar mijn podcast. Klik hier

GRATIS Facebooktips ontvangen. Klik hier

 

Brabantse groet,

Angeliek Nelissen

(al 15 jaar trotse ondernemer)

 

Veel succes met deze tips over de grote winnaar Facebook of Instagram.