instagram stories maken feed

Instagram stories maken

De laatste overzichten in de cijfers van Instagram tonen aan dat meer mensen de foto’s in de stories op Instagram bekijken dan de foto’s in de feed. Laat ik jou eerst uitleggen wat het verschil is en dan vertel ik je alles over Instagram stories maken.

 

Instagram feed

“Vroeger” had je alleen de feed (lees: tijdlijn) op Instagram. Daar begon het ooit allemaal mee.instagram stories maken feed

De feed is het eerste wat je ziet als je jouw Instagram app opent. Je kunt naar beneden scrollen en dan zie je foto’s voorbij komen die de personen die jij volgt geplaatst hebben. Jouw feed is de etalage van jouw bedrijf. Vroeger liep ik als klein meisje langs etalages en dat vond ik prachtig. Hoe mooier de etalage hoe langer ik stil bleef staan. Nog steeds loop ik graag langs de etalage van de Bijenkorf in Eindhoven. Zo prachtig vind ik dat en vooral ’s avonds als alle verlichting aan is. Jouw tijdlijn is dus de etalage van jouw bedrijf. Zorg ervoor dat je deze zo aantrekkelijk mogelijk maakt.

 

Lees meer: meer omzet op Instagram. Klik hier

 

Instagram stories

Je stories zitten helemaal links bovenaan de pagina (alle informatie is zoals het op een iphone te vinden is). Je ziet daar de stories van jouw volgers in een horizontale rij. Als er een rood rondje omheen staat dan betekent het dat er een nieuwe storie geplaatst is.

instagram stories maken

 

Het gaat te snel

Je stories blijven een aantal seconden in beeld. Daarna zie je de volgende storie. Bovenin zie je een klein balkje lopen en zie je hoeveel stories er zijn. Stories zie je een paar seconden maar als je je vinger rechts op het scherm plaatst dan stop de storie en kun je rustig verder lezen. Wil je nu een eerdere storie nog een keer bekijken, plaats dan je vinger aan de linkerkant op het scherm en je gaat elke keer een storie terug.

 

Wat is het nadeel van een story

Het nadeel is dat de story maar 24 uur zichtbaar blijft. Maar dat kan ook een voordeel zijn omdat je zo veel sneller nieuwtjes en dagelijkse bezigheden in je stories aan jouw volgers kunt laten zien.

 

De gouden Insta story tip

Plaats in je story een # met een zoekwoord dat voor jouw bedrijf van toepassing is. Mensen zoeken op een # en je zult zien dat jouw story heel veel meer bekeken kan worden. Regelmatig heb ik stories die door ruim 5.000 mensen bekeken zijn. Zo kun je ook nieuwe volgers krijgen. Als jouw feed en bio de moeite waard zijn voor jouw nieuwe volger dan heb je er weer een fan bij. Gefeliciteerd!

 

Lees meer: geld verdienen op Pinterest. Klik hier

 

Hoe maak ik nu een mooie feed en krijg ik meer omzet op Instagram?

Om te zien hoe jouw feed eruit komt te zien kun je gebruik maken van een planningsprogramma waarin je gaat plannen. Preppr is het programma waarmee ik al een tijd werk. Jurg is de Nederlandse contactpersoon van Preppr en hij spreekt Nederlands en geeft altijd super snel antwoord. Met Preppr maak je als het ware een collage van die 9 blokjes op je tijdlijn. Preppr geeft je een voorbeeld hoe het eruit komt te zien. Dan kun je nog schuiven als iets beter op een ander plekje van die 9 blokjes past. Het koppelen van Preppr met je Instagramaccount is eenvoudig. Uiteraard kun je Preppr een aantal dagen testen en ik heb een korting voor je geregeld.

Na deze proefperiode moet je betalen voor je account.
Met de code  DOV15_OFF. krijg je een korting van 15%!
Klik hier om je aan te melden voor Preppr.

 

BESLOTEN FACEBOOKGROEP VAN DE ONDERNEMENDE VROUW

Vergeet niet om je aan te melden voor mijn besloten Facebookgroep.

Durftevragen aan de ondernemende vrouw is dé groep waar je GRATIS tips krijgt

voor je Facebook-, Instagram- of Pinterestpagina. Klik hier om je aan te melden. 

 

 

Brabantse groet,

Angeliek Nelissen

(al 15 jaar trotse ondernemer)

 

Heb jij inspiratie gehaald uit dit artikel over geld verdienen met Pinterest ? Laat dan hieronder een reactie achter.

15 antwoorden
  1. Amy
    Amy zegt:

    Instagram Stories lijkt inderdaad populairder te zijn dan de feed, vooral omdat je in de feed zo weinig grip hebt op wat je kunt zien van de mensen die je volgt door het algoritme. Een andere tip is om regelmatig iets te delen waar mensen op kunnen reageren, zoals vragen of polls. Dat verhoogt jouw kans om goed zichtbaar te worden.

  2. Cynthia
    Cynthia zegt:

    Zelf bekijk ik de feeds eerder en vaker dan de Stories. Ik vind het vaak zo schreeuwerig met al die teksten en bewegende beelden. Alhoewel sommigen wel mooie Storiebeelden posten, dat kan ik dan wel waarderen.

  3. Angeliek Nelissen
    Angeliek Nelissen zegt:

    De “schreeuwerige” beelden vindt het algoritme van Insta fijn. Ik zal binnenkort een artikel schrijven hoe ik het algoritme vergelijk met mijn buurvrouw.

  4. Angeliek Nelissen
    Angeliek Nelissen zegt:

    Klopt inderdaad Ingrid. Ik vind de stories ook fijn om even snel doorheen te scrollen.

  5. Angeliek Nelissen
    Angeliek Nelissen zegt:

    Dat klopt ook wel denk ik. Het is alleen niet meer weg te denken in deze tijd. Ik vind dat soms ook wel eens lastig. Van de ene kant zijn het ook goede omzetkanalen als je het goed aanpakt. Ik heb 170.000 likes op Facebook en die zorgen voor de omzet in 1 van mijn bedrijven.

  6. Angeliek Nelissen
    Angeliek Nelissen zegt:

    Echt doen Inge. Mijn doel is elke dag om in minimaal de helft van mijn stories een # te gebruiken. Succes voor jou.

  7. Angeliek Nelissen
    Angeliek Nelissen zegt:

    Inderdaad. Daar schrijf ik volgende keer over. Gebruik vooral alle nieuwe features die Instagram je presenteert. Dat vindt het algoritme prettig.

  8. Eva
    Eva zegt:

    Leuk artikel! Welke hashtags gebruik jij voor je stories? (Waardoor ze 5000 keer bekeken worden). Ik gebruik wel hashtags, maar blijkbaar niet de goede 😉

  9. Juliette - Strongbody.nl
    Juliette - Strongbody.nl zegt:

    I love Insta stories! Altijd leuk om behind the scenes van een account te bekijken. En ja ik zou inderdaad meer hashtags moeten gebruiken. Doe het nu veel te weinig.

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Lees meer: over Instagram stories maken. Klik hier […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.