Instagram voor beginners
Instagram is het snelstgroeiend social media kanaal ter wereld. Dagelijks worden er miljoenen post geplaatst en nog meer likes gegeven op foto’s, posts en berichten. Als je net met Instagram begint, kan je hoofd een wirwar zijn van alle termen die voorbij komen. Dat is heel begrijpelijk. Daarom heb ik deze blogpost geschreven: Instagram voor beginners.
#1 bio | blog Instagram voor beginners
Jouw bio is het stukje waarmee je de aandacht trekt van een nieuwe volger. Denk goed na over een goede bio. Wat is jouw doel om andere mensen te helpen? Zorg ervoor dat jouw bio gemakkelijk leesbaar is. Vergeet ook de link naar jouw website niet te noemen.
#2 comment
Een comment is een bericht dat je achterlaat onder een bericht.
#3 conversie
Als je leest dat een conversie via Insta tot stand is gekomen dan betekent dit een verkoop via Instagram.
#4 cta
Een Call To Action button is een knop of link waar een bezoeker iets kan doen. Bijvoorbeeld een product bestellen of naar jouw website gaan om een dienst af te nemen.
#5 feed
Jouw feed zijn de blokjes onder je bio. Zorg ervoor dat deze blokjes consistent zijn. Dat ze er mooi uitzien. Deze 9 blokjes zijn samen met jouw bio de etalage van jouw Insta pagina.
#6 flatlay
Een flatlay is een foto die vanaf boven gemaakt is. Mijn flatlays bevatten allemaal items die bij mij passen. Flatlays horen bij de branding van mijn bedrijf. In onderstaande flatlay heb ik de kleuren gebruikt die bij mijn website en logo passen. Zwart, wit met goud. De truffelolie omdat ik graag lekker eet. Het gouden huisje omdat ik sinds kort eigenaar ben van een tiny house op de Veluwe en de goudkleurige pen die ik uitdeel tijdens mijn trainingsdagen. Door flatlays leert jouw potentiële klant jou beter kennen.
flatlay van De Ondernemende Vrouw
#7 hashtag
Een hashtag gebruik je voor een woord op Instagram waarop je gevonden wilt worden.
#8 IG
Een verkorte term voor Instagram. Een IG’er is een Instagrammer.
#9 like
Je kunt onder een foto op het hartje drukken. Dat betekent dat je de foto of de tekst leuk vindt. Op Facebook heet dit een like. Op Instagram gebruik je het hartje.
#10 organisch
Al het bereik dat je krijgt zonder dat je hiervoor hoeft te betalen (dus geen advertentiebudget hoeft uit te geven).
#11 post
Een bericht dat je plaatst in je feed dus op je tijdlijn.
#12 repost
Een bericht dat opnieuw geplaatst wordt.
#13 shout out
Als je iemand in het zonnetje wilt zetten dan geef je een shout out.
#14 tag
Als je een andere Instagrammer wilt noemen. Gebruik het @-teken en daarna de naam van de Instagrammer. Instagram zoekt zelf al de namen op die je kunt gebruiken.
#15 zakelijk account
Heb je een privé account? Dan is het verstandig om dit naar zakelijk te zetten. Dan kun je ook de statistieken bekijken.
Volg jij mij al op Instagram?
Dagelijks deel ik tips om te groeien op Instagram en ondernemerstips: check hier Instagram van De Ondernemende Vrouw