Wanneer je regelmatig gebeld wordt door telefoonnummer 06 14094100, dan denk je dat je de klantenservice van Odido aan de telefoon.
Tele2 en T-Mobile zijn opgegaan in Odido. Wanneer je een telefoonabonnement bij Tele2 of T-Mobile had ben je op dit moment klant van Odido. Eigenlijk is er niets veranderd, alleen de naam is veranderd in Odido. Dit gebeurde al eind 2023.
Gebeld worden door Odido
In een aantal reviews las ik dat Odido belt onder nummer 06 14094100. Wanneer je opneemt, blijft het stil.
Dat is erg vervelend, want je weet niet of Odido je iets belangrijks te melden heeft.
Vooral wanneer je een abonnement hebt bij dit bedrijf. Erg vervelend wanneer je net even te lang wacht met opnemen. Wil je geen telefoontjes van Odido, dan is het misschien zinvol om je privé-instellingen uit te zetten.
Je kunt ook altijd dit nummer blokkeren. Heb je een abonnement bij Odido dan kun je via ‘mijn Odido‘ achterhalen waarom er contact wordt gezocht.
Spoofing
Spoofing is fraude, wat steeds meer de kop opsteekt. Je ziet een bepaald nummer, in dit geval nummer 06 14094100 wat behoort bij Odido, wat wordt gebruikt door oplichters. Deze oplichters gebruiken meestal een 06 nummer of een Nederlands telefoonnummer wat dan betrouwbaar overkomt. Eigenlijk kan ieder telefoonnummer gebruikt worden voor spoofing. Het is lastig om te achterhalen wie de echte beller is.
Het is bijzonder vervelend om steeds gebeld te worden door een telefoonnummer wat je eigenlijk kent. Probeer om via ‘mijn Odido’ te achterhalen of zij jou hebben gebeld. Mocht dit niet zo zijn, maak dan een melding bij bijvoorbeeld Fraudehelpdesk.nl, dat je voorzichtig moet zijn met opnemen van je telefoon wanneer je nummer 06 14094100 in je schermpje ziet.
Call Blocker app
De Call Blocker app zorgt ervoor dat frauduleuze telefoontjes worden opgevangen en worden weggefilterd. Het is een praktische app die je zelf helemaal kunt instellen. Onbekende telefoonnummers krijgen dan geen kans meer.
Scammers
Odido geeft aan dat het nummer niet van hen is en dat ze nooit met een 06 nummer bellen naar de klant. Ook is het niet afkomstig van een callcenter. Het belangrijkste is, niet opnemen!






